Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Kära lilla mor...

Kategori: Allmänt

om ni bara visste vilken underbar mamma jag har! Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan henne, förmodligen skulle jag inte det.
Det finns ingenting hon inte hjälper mig med och att hon inte blivit galet less på oss ännu (fast det kanske hon är man vet ju aldrig) är helt otroligt. Hon är den bästa mormorn i hela världen också bortsett från min egen såklart ;)
Nu har jag använt henne som gratis-dagmamma så mycket att hon börjar laga mjökfri mat i förväg eftersom jag alltid är där om dagarna....illa egentligen. Jag kunde egentligen lika gärna flytta in med ungarna i mitt gamla rum under veckorna då Magnus jobbar.
Jag vet inte om det är jag som är svag och dålig men jag orkar inte vara hemma hela dagar med båda barnen ännu. Inte med en Oliv som har reflux och bara vill vara i famnen och en Jakob i värsta trotsåldern. Så det blir mamma som får ta det lilla extra. Men snart blir det bättre igen....snart är Oliven så pass att hon kan börja sitta och hålla leksaker och det tror jag kommer göra en markant skillnad och stackars Jakob kan få den del av uppmärksamheten han ju faktiskt har rätt till.
Och se det från den ljusa sidan, tänk så mycket tid mamma får spendera med sina barnbarn ;)

TACK Mamma! Jag älskar dig!




Kommentarer

  • Angelica säger:

    Hej vännen, hoppas allt e bra? måste bara få fråga dej vars du köpt ditt fina halsband med barnens namn på? de e så fint, skulle vilja ha ett själv men inte hittat =/...massor med kram till er

    2008-09-04 | 09:05:07
    Bloggadress: http://anggelii.blogg.se/
  • lisa säger:

    JA, visst är mormödrar det bästa som finns ! Ju äldre man blir desto mer morsjuk blir man . Man inser vad de faktiskt står ut med och hur mkt det faktiskt ställer upp . Underbart.

    2008-09-04 | 11:46:53

Kommentera inlägget här: