Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Känner mig så nöjd just nu...

Kategori: Allmänt

Sitter och funderar över min livssituation (hjälp vad djupt det lät) och känner ett stort lugn och det är så skönt! Allt känns så perfekt just nu så jag kan inte tro det. Det som spelar in mest i det på nåt underligt vis tror jag nästan är att Oliven visade sig vara en tjej. En av varje var ju det bästa som kunde hända och nu känner jag mig nöjd för ett bra tag framöver. När vi hade fått Jakob så fanns tankarna där bara någon månad senare på att vi snart måste börja föröska igen eftersom Jakob tog sån tid att få till och det var väldigt psykiskt stressande med en bebis och sen dom tankarna och oron över att vi skulle få hålla på så länge igen. Nu när vi fått Olivia så finns inte den jobbiga känslan utan istället lugnet över att nu vill jag faktiskt inte ha fler barn på några år. Det är så skönt att släppa den biten och bara kunna koncentrera sig på dom två jag har nu. Vi har så mycket roligt vi ska göra nu framöver. Jag längtar såå till nästa sommar och semester eftersom den här sommaren kunde jaginget göra med en gnällig nyfödd bebis i famnen. Nästa sommar kan Oliven gå och vi ska bada och resa och ha så kul alla 4, ingen graviditet, ingen bebis och inget ammande.

Visst kommer det svida av längtan i hjärtat om bara något år då man ser små nyfödda då men nej jag är rätt säker på det här. Gravid skulle jag kunna vara 10 ggr till men vill absolut inte ha så många barn :p
Och dessutom vet jag ju att jag ska få vara gravid en gång till, föda en gång till och ha en bebis en gång till om några år. Magnus som varit ganska säker på att det räcker mer två har mörjat inse att det nog inte kommer bli så mycket tuffare med en tredje, helst inte osm Jakob kommer vara förskolegammal och Oliven ca 4 år. Myyys...

Så ja..som jag började hela detta svammel....så skönt det är att känna sig så nöjd och lugn i kroppen...

Ev. en byrå på gång...hoppas hoppas!

Kommentarer

  • marlene säger:

    bra att du känner dig nöjd, då kanske funderingarna på att flytta till umeå försvinner ;)

    2008-09-26 | 15:46:27
    Bloggadress: http://ajkju.blogg.se/

Kommentera inlägget här: