Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Grinig...

Kategori: Allmänt

känner mig lite småsur och kinkig. Blev på aningens dåligt humör efter besöket vi hade igår.
Jösses dom kommer och träffar barnen kanske 1 gång i månaden och förväntar sig att dom ska lysa som solar eller vad? Herregud dom vet ju knappt vilka dom är! Att komma hit och nästan flyga på barnen, klart som fan dom blir förskräckta och blyga. Men då beror det ju alltid på att dom är trötta, hungriga eller mammiga.....jävla skitsnack! Vad förväntar dom sig när inget intresse finns??! Att saker skulle bli så fel....hade jag aldrig kunna tro...

TACK Elin för att du räddade min kväll! Jag är precis som du sån som vill ha allt klart NU och NU så att ha en hylla för lite höll på ta livet av mig den korta stunden det varade. Ska sätta upp allt ikväll när Magnus slutat. Hoppas jag får korten jag framkallat på barnen också så jag får ställa upp dom. Sen får vi väl ta å bjuda över Elin o Jon någon kväll på film och gotta kanske? Jag måste ju erkänna att jag vart liiiiite rädd för Elin förut....hoho...fråga inte varför. Hon var så tuff i skolan och jag var lite rädd för henne redan där :)

Nää...ska ta och dammsuga medans Oliven sover och sen fortsätta drömma om allt jag vill göra i huset. Det är sååå frustrerande att man inte kan göra allt på en enda gång. Hallen är klar, köket är ju bestämt att det ska göras om hösten 2009 då jag jobbat lite...men resten då!! Badrummet för mig att vilja ha lampan släckt när jag är där inne. Vad tänkte människorna som valde våtrumstapeten?? Toastolen är hemsk emn den kommer vi byta ut innan jul iallafall tack och lov. Handfatet och möblen det sitter i är fruktansvärda!! Nagellackfläckar från tiidgare ägare och helt söndernött!
Men jag har suttit och tittat på våtrumstapeter och det finns ju faktiskt skitsnygga sånna. Jag känner absolut att jag inte behöver lyxa på med kakel och grejer, jag kan absolut ta en snygg våtrumstapet och en snygg våtrumsmatta. Så om vi är lite effektiva och köper lite pö om pö så har vi kanske saker så vi kan göra om även där inne lite nästa år.
Neee...dammsuga var det ju...

Kommentarer

  • Elin säger:

    ja, i skolan var jag rätt hård och brutal! hehe... nej då, jag är ganska blyg och mesig faktiskt. Men om jag ska vara ärlig så är du inte den enda som har erkänt detta. Andreas I hade ett telefonjobb och vågade inte ringa till mig och Emma sa han sen när vi jobbade tillsammans. =)eh.. Visst var det mig du mena?

    2008-09-29 | 10:28:36
    Bloggadress: http://ellllliiiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: