Maroschka

En småbarnsförälders vardag

God Morgon!

Kategori: Allmänt

Så var det fredag igen. Jakob hemma idag så det är tiiidigt morgon. Oliven sover än men som Jakob stökar så lär hon vakna vilken sekund som helst. Idag står inte mycket på schemat....se till att få middag lagad. Det blir köttfärsgratäng här tror jag.

Igår när Magnus kom hem på kvällen kom han med ett paket och sa grattis. Jag fattade nada och blev lite sur ett tag och trodde att han hade total noll koll på vår årsdag eller nåt sånt så jag sa "grattis till VAD??" Jaaa..till våra 5 år, 7 månader och vad det nu mer var :) I paketet låg en MP3-spelare!! Wooho vad glad jag blev. Min pajade för evigheter sen och den kom lagom nu när jag är ute och går så mycket, det blir så mycket roligare och enklare med musik till.

TACK älskling!!


Har gått rundan hela vecka nu och så gott som klarat av att inte småäta, vi får se hur det fungerat om någon 2 veckor.
Ids inte gå ut med tvillingvagnen idag dock för jag kan ju inte lyssna på musik när Jakob ska prata så det får bli efter middagen ikväll, då får jag och Oliven dra iväg en sväng. Måste skaffa sånt där reflextäcke till vagnen ju, kanske en viss Tella kan köpa det på Clas Ohlson om hon ska dit och sen ta det till Vilhelmina ;)

Nä nu ska jag plocka bort efter Jakobs frukost, en massaker av bröd på köksbordet....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: