Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Fredag...

Kategori: Allmänt

äntligen har baby snart helg han också.
Är hemma med barnen idag, hittils flyter allt på. Jakob är ovanligt glad och lugn så vi får väl se när första utbrottet kommer. Oliven ligger i vår säng och sover hon.
Måste ju berätta hur stolt jag är över min lillegris som nu inte använder blöja på dagarna längre!! Han har en massa snygga kalsonger han tycker om och visst händer det "olyckor" någon gång men ofta är det inte....mest då han blir galet arg. Han kommer springande och säger "dissa" "dissa" så då får man rusa på toan.



Ska ringa och sätta Oliven på kö för plats hos mamma nästa år. Jag är ju en sån där "hemsk" mamma som sätter ut barnen i barnomsorgen redan när dom är ett år....ujujuj!
Nejdå....jag är inte alls hemsk så det så. Jakob älskade att få komma till alla barnen och leka när han fick börja. Han var så uttråkad hemma med mig i slutet så vi höll båda på gå åt. Då jag jobbar inom vården blir det jju många timmar på kvällar och helger dessutom så det blir inte såå långa dagar om jag tex. börjar kl 13 och Magnus slutar kl 16.30.

Dö inte nu Marlene....men jag sitter och spånar efter en vagn till Oliven :) Efter jul måste hon ju få sig en snygg sittvagn ju. Blir såklart en EL Scooter. Jakob har en camogrön och den är så smidig och lagom sittvagn.
Oliven måste ju nästan få en svart/cerise, tycker den lyser så himla fint. Hittade en bild på blocket som visar färgen rätt bra:

http://www.blocket.se/vi/17354402.htm?ca=2_s

Kommentarer

  • tella säger:

    har inte fixat det där än med bloggkoll. ska göra det senare.. tror det är där man ändrar sin pres i kodmundulerna..

    2008-09-05 | 10:51:15
    Bloggadress: http://tellas.blogg.se/
  • eva säger:

    eh...hur jävla många vagnar har du egentligen?

    2008-09-05 | 11:18:18
    Bloggadress: http://blogg.passagen.se/evisaur
  • lisa säger:

    den var ju kanon snygg !

    2008-09-06 | 11:41:35

Kommentera inlägget här: