Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Förbannade vidriga äckel!

Kategori: Allmänt

Bananflugor!! Äckliga röda svärmande bananflugor!! Det är det äckligaste jag vet och nu har vi fått dom in i köket! När man komme rin ser det stilla lugnt ut sen när man gör en rörelse så svärmar dom plötsligt. Det är så äckligt! Jag har skålar med vinäger och diskmedel överallt men det är ju bara en tiondel av dom som faktiskt drunknar. Vad ska man göra?? Fösvinner dom inte måste man ju fan ringa skadedjursutrotningen eller vad sjutton det kallas.

Idag tog jag ungarna i tvillinvagnen och gick ut efter kl 9 så att Magnus skulle få sova lite. Vad spelar det för roll att man har en bebis som sover hela natten nästan när man har en 2,5 åring som plötsligt ska vara uppe och vandra kl 2-3 på natten :p
Vi träffade på barnens mormor och gick hem till henne och åt köttfärssås.
Sen...har vi inte gjort någonting alls idag. Jakob har blicit snorig och hostig så vi får väl se hur det utvecklas. Blir han sjuk blir jag sjuk, så har det alltid varit och då blir väl Oliven sjuk också. Kul....

Vi har bestämt hur och när jag ska börja jobba och filosoferar på en massa andra saker för framtiden...

Nu sover Jakob och jag har skurat upp båda toaletterna och nu det låter inte som det går så bra för Magnus att hålla Oliven nöjd så jag ska väl ta och tända lite ljus och sätta mig och mysa med henne i soffan.




Jakob sitter i sina snygga långkallingar framför datorn och ser Futurama och äter lite försenat lördagsgodis.

Kommentarer

  • eva säger:

    morsan säger att vin är effektivare än vinäger. rödvin alltså. Så om man har en slatt kvar i flaskan ska man bara lämna den på diskbänken.

    Och så funderar jag om inte radar eller myrr eller nåt sånt borde funka?!

    2008-09-15 | 07:47:31
    Bloggadress: http://blogg.passagen.se/evisaur
  • Malin säger:

    Dessa små äckelflugor lever ju (förutom om man har frukt liggande framme) och förökar sig ofta i avloppet! Rengör silarna i hoarna ordentligt, ta lös och skrubba om det är löstagbara sådana - och plocka sedan fram vattenkokaren och häll kanna på kanna i avloppet! Brukar hjälpa jättebra! Glöm inte bort det lilla hålet/gallret som är ett överrinningsskydd också!

    2008-09-15 | 11:25:07

Kommentera inlägget här: