Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Ensamma hemma

Kategori:

är jag och Oliven. Magnus och Jakob drog just till badhuset. Roligt för Jakob att få göra nåt där inte lillasyster är med och tar uppmärksamhet.
Jag har städdag så jag har det jag gör dom stunderna Oliven sover. Har inte så mycket kvar nu förutan att sätta upp höst/vinter gardinerna och lägga ut mattorna igen. Inte för att det spelar någon roll i vårt fulkök. Det kommer aldrig bli nästa år så vi får göra om käns det som.

Funderingar på att flytta till Umeå har åter kommit upp....vi blir så sugna ibland. Jag kunde läsa och sen jobba osm sjuksköterksa...och alla aktiviteter det finns för barnen hela veckan. Alla affärer som finns.....ja jag vet inte.
Magnu ska skicka in jobbansökningar på det han gillar så ska vi bara se om han får någon respons över huvudtaget...bara för att det är spännande.

Olivens morgongympa:









Hon är så duktig så det behövs inte tränas mycket nu utan hon håller huvudet och tycker magläage är helt ok.
Men nu håller det på hända!! Hon har fått sin kala fläck på bakhuvudet....munkhålet. Fick inte med det så bra på kort iom att hon är blond men nu är det bortnött.

Kommentarer

  • eva säger:

    jaa! Flytta till umeå med mig. Ni skulle alltid ha barnvakt! (och då menar jag såklart erik!! haha, nee, jag skulle också kunna syta!)

    Vad är munkhålet då?

    2008-09-06 | 14:28:35
    Bloggadress: http://blogg.passagen.se/evisaur
  • lisa säger:

    Vad spännande ! Man ska alltid fundera på alternativ :)

    2008-09-06 | 15:06:13
  • evelina säger:

    kul att ni funderar på umeå, å att du vet vad du vill läsa. själv så har jag ingen aning, jag trivdes jätte bra som uska när jag jobbade på sjukan i vma. skulle säkert göra det på lassa oxå, om jag hamnade på "rätt" avdelning.

    2008-09-08 | 09:22:34

Kommentera inlägget här: