Maroschka

En småbarnsförälders vardag

En vecka har gått

Kategori: Allmänt

där jag har gått min raska prommis på 1 timma varje kväll och inte ätit mellan måltiderna alls. Hade tänkt att väga mig idag men jag tror inte det hänt något ännu så jag törs inte, skulle vågen fortfarande stå på 64 så skulle jag ju tappat modet och kanske balla ur. Bättre att vänta minst en vecka till och hoppas att något hänt tills dess.

Och något annat utseendemässigt jobbigt....jag tappar allt mitt hår :( Jag tappar så mycket hår att det är rent äckligt. Jag minns att jag gjorde det med Jakob cokså så jag var ju på sätt och vis beredd på det men ändå är det riktigt jobbigt. När jag kammat håret ser det ut som jag borstat katten och ändå har jag fulla tröjan bara 1 minut senare. Oliven har tom mina hårstrån i blöjan. Som tur är så är det ju inte såååå mycket amning kvar. Ja för så är det, jag gillar inte direkt att amma. Jag kan inte säga att jag tycker illa om det heller och naturligtvis gör jag det som är det bästa för Oliven men jag tycker inte det är något speciellt kul, det har M fått mig att äntligen erkänna. Jag tycker det är mycket roligare med välling, gröt och all barnmat.

Nu ska vi sova äntligen!

Några bilder på Oliven från ikväll.







Som ni ser så är magläget klart favorit. Hon tycker det är mycket roligare än ryggläge och är hon sur och kinkig blir hon oftast lugn om jag lägger henne på mage på skötbordet....sötnöt!
God Natt!

Kommentarer

  • Elin säger:

    Jag vet precis hur du känner det. Jag tappar ju asmycket hår fortfarande. Och Kelvin är ju ändå 1,5år. Man kanske får ta och börja käka B-vitaminer. Det har jag hört kan hjälpa.

    2008-09-25 | 08:19:34
    Bloggadress: http://ellllliiiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: