Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Jag blir galen...

Kategori:

Jag kan inte minnas att jag hade sånt problem med klädstorlekar då Jakob var liten.

Alltså:  De flesta kläder har dubbelstorlekar dvs 50/56, 62/68, 74/80 osv. '
Olivens kläder ligger just nu på 62/68 men är på gränsen till för små. 74/80 däremot är alldelens för stora!! Alltså för stora för att kunna säga att "ja men det gör inget om dom är lite stora".

En del få klädesplagg har enkelstorlekar, alltså antingen 62 eller 68. Där sitter 68 helt perfekt på henne.  Men de enda kläderna som har dom enkelstorlekarna är dom från LINDEX. Där har jag köpt en del i 68 som passar nu. Men vad tusan jag har inte råd att köpa ett nytt pack kläder i strl 68 ju.....jaja...hon får vara nakenfis hemma.

Btw...här hemma älskar vi sparkdräkter i plysh :) Inga fötter ska det vara på dom dock!!! Den hon har på bilden är från lindex och jättemysig OCH i strl 68 så den sitter perfekt!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: