Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Fördelar och nackdelar

Kategori: Allmänt

finns det med tiiidiga mornar.
Jakob hemma idag så kl 6 var det morgon, jag hade gärna legat kvar bredvid Oliven ju.
Nackdelarna är att jag är trött, småtjurig, ser ut som hej kom och hjälp mig och dagen är så lång.
Fördelarna är att det blir lite gjort hemma. Jag har nu kl 10 fått i Jakob en stor portion gröt, hängt bort en massa rena kläder, bäddat rent i sängarna, tvättat upp de gamla sängkläderna, lekt med båda barnen, lagt Oliven igen och dammsugit hela huset.

Ska ladda batterierna nu så jag får med mig kameran på mammaträffen. Måste ju dock fråga alla om det är ok att jag fotar deras ungar och sen om det är ok att någon bild hamnar på bloggen. Det är ju inte alla som vill ha bilder på barnen tillgängliga.

Nu ska jag ringa kyrkan....

Kommentarer

  • Kajsa säger:

    Ska ni på mammaträffen idag? Vi ses isåfall! För vi ska också dit! =)

    2008-10-14 | 11:04:41

Kommentera inlägget här: