Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Yeey..

Kategori: Allmänt

blev bjudna på middag hos svärisarna. Bra av två anledningar...dels för att då slipper vi laga middag och dels för att då är risken mindre att det blir stökigt och smutsigt hemma igen. Jag är manisk när jag storstädat som idag (eller jag tjuvstartade igår), helst ska både Jakob o Magnus sätta sig i soffan och sitta där tills dom ska lägga sig. Och imorgon fyller ju Magnus år också och tom det känns jobbigt för då kommer det en massa människor och ungar och stökar ned så jag kommer måsta dammsuga och skura ett varv till imorgonkväll om jag ska kunna njuta av att dricka glögg o se film.
Just ja...tårta måste jag göra. Blir enkelt med mosade hallon och dumlefluff mellan bottnarna och bara dekorering med mandariner....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: