Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Vintersöndag

Kategori:

Vad härligt ljust det blev medsamma snön kom. Vi har inte gjort ett piss idag. Magnus o Jakob har varit ute o skottat undan lite snö och jag och Trollivia har busat på. Ikväll blir det middag hos svärisarna iallafall, skönt att slippa allt middagsstök hemma.
På tisdag blir det Umeå och Eva, Maria och förhoppningsvis Skinart. Jag ringde och skulle höra efter så Tompa är där på tisdag men det kunde dom inte säga för han kommer o går hela tiden. Hoppas han är där så jag får lite hjälp och får lite hum om hur många tusen tatueringen kommer kosta :-/ Med andra ord så blir det inget BVC eller mammaträff på tisdag heller och det känns trist. Jag har ju redan missat 2 mammaträffar. Jag somskulle väga Oliven eftersom det är hemmes 5månadersdag på tisdag. Stora tjejjan min. Då blir det dags att införa lite smakis till middag också. Jag har liksom en plan som vi kommer följa och jag tror det blir lagomt tempo. Hon äter ju nu mat till lunch utan problem och sen på kvällen en portion gröt som hon sedan sköljer ned med lite tisseslurk. Så när hon blir 5 månader är det som sagt dags för att införa lite middags-smakis som lagomt till hennes 6månadersdag ersätts helt till full måltid. Då är det också dags för välling till kvällen. Runt 7 månader blir det frukt som mellanmål om dagarna så då återstår morgonamningen som kan vara kvar ett tag på det är så mysigt. Men på någon 3 månader hade jag nog tänk mig att ha slutat amma helt. Vad tror du om den planen Johanna? ;)

Ja en annan bra sak! Jag har ju i flera flera veckors tid lagt henne ute då hon ska sova på dagarna eftersom hon sover bäst då. Men jag vill inte göra mig ett sårarsle så att hon inte kan somna inne tex så idag la vi henne i sängen för eftermiddagsluren. Gjorde som på kvällen och la ned henne med tutte o snutte och gick ut när vi sagt "sov gott" ochinte ett ljud. Jag kikade in efter en liten stund då tittade hon bara på mig med knappt öppna ögon och sov. Det är såå mycket värt att dom kan somna själva :) Hoppad det fortsätter gå lika bra.

Nu bus med Jakob!



Kommentarer

  • eva säger:

    får jag föreslå att du söker reda på en vägbeskrivning på internet. För det vette fan om jag ens hittar hem till mig. =)

    2008-11-16 | 16:57:27
    Bloggadress: http://blogg.passagen.se/evisaur

Kommentera inlägget här: