Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Umeå

Kategori: Allmänt

Så är vi äntligen hemma efter en kort men lång dag i Umeå. När vi kom fram kastade Magnus av mig och Oliven hemma hos Eva (min "bästis"). Jag kollade in deras supermysiga lägenhet som dom hade fått så fin. Jag blev lite avundsjuk...saknar att bo i kägenhet ibland, det är liksom mysigt på något vis. Fast det är om man är ensam eller har sambo, med två barn är jag glad att vii bor i hus med egen gård o allt.

Efter lite matning och blöjbyte gick vi in till stan. Jag var liye nervös över om Eva ens skulle hitta, hon verkade en aning förvirrad men å andra sidan så är hon jämt förvirrad så det löste sig ju tillslut. Jag hade tänk att kanske köpa någon body till Olivia och tröja till Jakob men det blev handlat för rätt mycket pengar...ujuj.  Köpte lite te åt mig själv också, det är ju så mysgott att dricka nu i kylan och mörkret. Valde smakerna grapefrukt och hallonkyssar som består av hallon, kokos och mango. Ska strax göra en kopp får vi se hur det smakar.
Sen fick jag ju min efterlängtade latte med vaniljsmak...mmm...och lite cheesecake till det.
Strosade runt och tittade in i alla små affärer...jag vill forttfarande flytta dit ju! När klockan var efter 12 så var det dags för lunch och då hann vi även få tag i Mia så hon kom och åt och sedan följdes vi hem till Eva där Magnus hämtade mig. Då var det meningen att vi skulle förbi skinnart men jag kom aldrig fram till deras telefon och dessutom ville jag komma hem i tid för att inte rubba Olivias fasta rutiner så mycket så vi skippade det, jag hinner. Blev en sväng på Barnens Hus också där vi köpte lära-gå-vagn till Oliven i julklapp och ett Cars-pussel som Jakob får i julklapp. Sen låååååååång väg hem med less Olivia men ack så duktig och snäll hon var hela tiden i Umeå...låg eller satt nöjd i sin vagn hela tiden.

Nu sover båda ungarna...så nu blir det te..och gissa vad Maria ;) WoW

Måste läsa ikapp lite bloggar också...Kajjanbajjan, har du slutat blogga eller bytt adress?





Cars mysdress



Spindelmannen badbyxa



Mys tunika



Leggin(g?)s



Plyshklänning och body

Kommentarer

  • Kajsa säger:

    HelU! skoj med lite storstadsshopping! =) Jag har infört lösen på bloggen...va har du för mailadress?

    2008-11-18 | 21:30:12
  • maria säger:

    i like Mys tunikan. Skönt ni kom hem till slut du var lite stressad där :)

    2008-11-20 | 00:23:41
    Bloggadress: http://maarajas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: