Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Sluta håna mig....

Kategori: Allmänt

Snälla sluta titta på min mage med menande blickar varje gång vi träffas, sluta skoja om att jag är gravid igen....bara sluta snälla. Jag skrattar och skämtar om det men när jag blir ensam så blir jag ledsen. Jag vill inte se ut såhär och bara för att vissa har den kroppstypen att dom är smala som pinnar och förmodligen kommer vara det igen 2 veckor efter förlossningen så har faktiskt inte alla den kroppstypen. Det är ändå bara 5 månader sedan hon kom och det är faktiskt svårt med 2 barn att få tiden till att riktigt ta tag i allt. Och Olivia är ju mitt andra barn och då hade jag dessutom kvar en del i bagaget sedan Jakob. Det beror ju också på vad för graviditeteskropp man har. En del får inte så stora magar, andra får medelstora och en det får stora. Naturligtvis så spelar det in på hur lätt det är att bli av med allt skinn och fett sedan. Jag ser mig själv som en av dom med stora magar.
Men sluta titta på mig som om jag har misslyckats med mig själv är ni snälla.....jag orkar inte med det mer! Jag mår nog dåligt över mig själv ändå.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: