Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Puhh...

Kategori: Allmänt

nu är jag klar och kan äntligen sätta mig ned en stund.  Hur jobbigt än är att kliva upp med Jakob på morgonen så är ju fördelarna allt man hinner. Nu är klockan kvart i tio och jag har dammtorkat, dammsugit och skurat hela huset. Jag skurade upp badrummet också. Hängt in en massa tvätt och stoppat in ny. Så nu luktar det citronsåpa i hela huset och man kan se golvet på Jakobs rum.

Nu borde jag lägga mig och vila eftersom jag är så djuriskt trött men jag har ju så svårt att sova på dagen. Nätterna är verkligen hemska just nu eftersom Oliven fått en hosta som inte är av denna värld. Det låter som att hon ska hosta upp tarmarna :( mest hela natten igenom.
Jag som har längtat efter mammaträffen men jag tror nog vi får stanna hemma. Dels för hostan och dels för att hennes ögon fortfarande geggar också. Igårmorse fick hon inte upp dom och fick en aning panik. Nu är vi ju inte direkt uppi varandra på träffen men det skulle kännas så hemskt om någon annan blev sjuk så det är lika bra att sitta hemma och uggla.

Jaja...ska nog sätta mig och spela lite World of Warcraft tror jag..



Oliven tittar nyfiket på medans mamma dammsuger

Kommentarer

  • christine säger:

    hej. Når gumman till golvet nu?=)

    2008-11-11 | 11:57:31

Kommentera inlägget här: