Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Människans bästa vän...

Kategori: Allmänt

Jag börjar vara sjukt hundsugen nu.  Jag har Meggie ja men hon går inte ens promenader så hon är mer som en liten mutant hundkatt.
Jag hoppas det går bättre bara nu då man tar en hund som får komma TILL barnen och inte som det blev med Rikki att barnen kom till honom och tog hans marker. Han har det förresten jätte bra i Granö och har en fru nu.

Jag spanar då på blocket varje dag....det kan ju dyka upp något intressant. Blir dock ingen liten bebisvalp utan vi, eller jag ;) spanar efter ca 1år och uppåt som behöver flytta.....

Kommentarer

  • lisa säger:

    Jaa visst blir man tokig utan hund omman är van !

    2008-11-07 | 14:18:54
  • Elin säger:

    Jag har väl iofs också haft det ganska lätt. Men jag la ner dom sa gonatt, och om då började grina så gick jag in efter en stund sa go natt igen och strök dom lite på pannan, gick ut igen, fortsatte dom att grina gjorde jag bara samma sak igen osv. Men jag har som sagt inte behövt kämpa så hårt. Men för mig var det viktigt att dom kunde lära sig somna i egen säng för jag sover så dåligt när det blir trångt. Nu kommer ju iofs Wille på natten när han vaknar. han väcker oss inte utan han har en egen madrass på golvet som vi drar fram på kvällen. Det började han med när Kelvin kom. Han var väl svartsjuk. Vi började med att följa han till sängen, men han började då lägga sig på mattan utanför sovrummsdörren isället. Det var så hemskt och Emma hade läst i en bok att man inte skulle avvisa äldre syskon utan istället ha en madrass. Men när Kelvin börjar sova i eget rum så får wille också gå tillbaka när han kommer. Och anledningen till att Kelvin sover inne hos oss är för att jag sover så hårt och skulle nog inte höra när han vaknade i ett annat rum. Kommer jakob på natten? Nu fick du reda på lite mer än du kanske ville. =) Men det viktiga tycker jag är att det är lätt att lägga isäng dom. Man vet ju att det kan ta timmar för vissa att få isäng sina barn. Eller så måste man ligga brevid en timme och hålla handen. =)

    Hoppas det går bra för er! =)

    2008-11-07 | 23:59:43
    Bloggadress: http://ellllliiiiin.blogg.se/
  • Maydotter säger:

    du har en inbjudan på din mail plump_sex@hotmail

    2008-11-08 | 09:06:13

Kommentera inlägget här: