Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Man ska aldrig säga aldrig...

Kategori: Allmänt

När jag gick skolan så var det utsvängda jeans som gällde. Det fulaste som fanns var jeans som gick ihop under knäna, det var så fult. Hade någon det så pekade och viskade man och skakade på huvudet. Jag har alltid velat ha en liten utsvängning annars har det kännts som jag har taights på mig.
Så plötsligt började folk ha mer och mer avsmalnande byxor....jag skskade på huvudet och tänkte att det modet håller aldrig. Men det gjorde det. Plötsligt sprang alla runt i dessa korvskinnsjeans (stuprör). Jag sa hela tiden att ni kan glömma att få se mig i sånna byxor, aldrig i livet.
Så för drygt ett år sedan fick Alexandra mig att köpa ett par med raka ben, hmm...dom var jju riktigt snygga. Fick inte så stort arsle som jag trodde, hade gått ned rätt bra efter graviditeten med Jakob. När jag blev gravid med Olivia hittade ag ett par mammajeans med raka lite avsmalnande ben. Dom hade jag hela grav. Nu har jag precis köpt mig 2 par stuprörjeans för dom är så snygga och jag vill inte ha minsta utsvängning alls.  Så kan det gå......dock är som inte smickrande då dom får mitt redan gigantiska arsle att bli dubbelt så stort.....men jag älskar dom ändå :p

Kommentarer

  • Emily säger:

    Jag älskar också stuprör, speciellt Cheap Monday, men dessvärre så ser rumpan och låren om möjligt ännu bredare ut, så för min egen skull så borde jag ha mer utsvängda byxor.

    Nej, ridbyxor, det är grejen, med ett par ridstövlar till, det kan liksom aldrig bli fel.

    2008-11-05 | 12:12:54
    Bloggadress: http://duagava.blogg.se/

Kommentera inlägget här: