Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Jävla tänder!!

Kategori: Allmänt

Och stackars lilla gumman :(

Igår sa jag till Magnus efter en grinig dag att hon hade varit sååååå grinig och tjurig.
"Det är väl fler tänder" sa Magnus. Men jag skrattade och försökte intala främst mig själv ovh så honom att så fort går det ju inte. Men så är det ju, när dom väl börjat ploppa så ploppas det på rätt friskt.  Efter en mestadels vaken natt med en hel del "jag har ont-gråt" och 3 jättekalasbajsningar i både kläder, över skötbord och i stolar och dessutom ett uppvak med 39,3 graders feber så får jag väl inse att det mest troligt är fler tänder. Jakob blev alltid lika sjuk också med 40 graders feber och magtrubbel. Han var så taskig i magen en gång vid tänder att han fick blödande sår i ruman för det frätte så mycket. Gav min glödheta donna en alvedon och vips så var febern borta men ändock lika gnällig. Nu ligger hon och sover  och jag har snart pyntat klart. Jag är väl inte så duktig på det här med pynt och det skulle nog kunna bli finare men nu får det vara såhär. Blir ju alltid lite mer juligt om några veckor då man tar fram granen också.
Magnus o Jakob är på badhuset trots att båda nog skulle gjort bäst i att stanna hemma så jag ska dammsuga upp allt glitter innan dom kommer.
Imorgn film och glögg....längtar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: