Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Inte öronen!!!

Kategori: Allmänt

Jag tror jag hålle rpå få ont i öronen. Jag vill inte och är fan skräckslagen. Jag hade en ordentlig öroninflammation förra året där trumhinnorna sprack och jag kan svära på att jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv! Det är det absolut värsta jag varit med om. Jag jobbade den helgen, kände att jag lika gärna kunde ha ont på jobbet som hemma för det var påsk och mycket betalt. Jag grät hela dagarna på jobbet men jag jobbade! Det får inte gå så långt den här gången....huva!

Ingen mammaträff....tråkigt då det är höjdpunkten på veckan just nu. Men vill inte riskera att sjuka ned någon bebis. Bara för det så var det säkert någon från "min egen" grupp där idag.

Är riktigt pissed nu också på företaget som tagit dagiskorten på Jakob. Dom bytte företag den här gången eftersom förra gången fick vi vänta över en månad på korten. Suck...nu har det gått över en månad igen. Jag fick mig en tjuvtitt idag då jag hämtade honom på slottet...men herrejösses så fin han är min grabb :) Jag må vara liiiite partisk men han var helt perfekt!! Han hade vekrligen glimten i ögat...jag ska visa sen...om vi ens får hem dom någon gång.

OCH superglad är jag för som det verkar just nu så blir det Umeå nästa vecka. Magnus ska dit på kurs via jobbet och ska ingen annan med så följer jag och Oliven. Då ska vi hälsa på Eva i nya lyan och gå ut på stan och dricka min älskade latte vanilj. Sen käkar vi lunch med Mia och sen borde Magnus vara klar. Då ska vi dra en vända på barnaffären och fixa de sista julklapparna till barnen och kanske får jag en kroba över till något klädesplagg. Jag hatar att vara i Umeå när jag inte har pengar att köpa byxor, tröjor, linne och allt sånt. Bara kl blir 16 ska jag ringa till SkinArt också och höra om Tompa är där den dagen och kan rita upp min nya tatuering med Olivias namn...hoppas hoppas!!

Nu ska jag äta alvedon...

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Hallå där & hoppas du slipper öronflunsan - jag lider med dig! Det var ingen från din grupp så där hade du tur, men istället var vi ovanligt många & några nya ansikten vilket alltid är kul. Vi får hoppas alla hänger med till nästa tisdag också + du då förstås :)



    Krya på dig!

    2008-11-11 | 15:57:17
    Bloggadress: http://johannasfunderingar.blogspirit.com

Kommentera inlägget här: