Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Tråk!

Kategori:

Jag har tråkigt...båda barnen sover. Olivia har sovit i 3 timmar så jag tror nästan jag borde ta o väcka henne så inte resten av dagen blir på tok. Jakob ska få vila ordentligt eftersom han ska åka till fjälls han. Jag är rätt avundsjuk för det skulle vara skönt att sitta i stugan o elda och äta gott. Han har pratat sen en vecka tillbaka om att han vill följa mormor o morfar till stugan så nu bär det iväg. Vi lär ha det vi gör med Olivia och hennes skitkvällar ändå så. Jag hoppas det är någon slags fas som går över snart...man hann ju bli van att ha egentid på kvällen.
Jag köpte hem o provade majsvällingen men hon var inte så intresserad och det förstår jag. När jag smakade höll jag på kräkas!! När Jakob var liten minns jag att vällingen var god så det kan inte ha vart majsvälling han fick. Nej huva den ska hon inte behöva smaka mer. Kan inte välja mellan havrevälling och kvällsvälling. Måste ju vart havrevälling Jakob åt för jag minns inte till någon "kvällsvälling" från då han var liten men enligt sempers sida så ska den där kvällsvällingen ge mer mättnadskänsla inför natten. Jag köper väl bägge så får vi se vilken som går bäst.

     


Just ja läkaren ska ju ringa snart och prata om Olivias reflux också. Jag vet inte riktigt om vi kommer nå längre. Hon har ju inte ätit medicin på länge nu och jag tror inte att hon verkar störas mer nu bortsett från alla kräkningar. Men man vet ju aldrig....kan det ändå vara pga typ halsbränna som hon sover så oroligt kvällar och nätter? Det är så svårt när man inte vet men jag tror jag kommer säga att vi avvaktar lite längre med medicin. Man vill ju  inte stoppa i dom en massa i onödan heller.

Nää..väcka Olivia var det ju....

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Oj då, råkade vara lite ivrig med fingrarna där...



    Juni har då blivit hopplös. Lägger vi hon vid 7, sover hon kanske vid halv 8, men då vaknar hon lätt 2-3 ggr innan vi lägger oss vid 23. Sen får jag springa jättemycket under nätterna också, vette fan varför hon sover så oroligt.



    Som sagt, man hann som precis bli bortskämd :)

    2008-12-05 | 13:19:05

Kommentera inlägget här: