Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Skyltsöndasfiasko

Kategori: Allmänt

Ok jag förstår det här med nedskärningar och besparingar mm men inför en sån dag som skyltsöndagen så måste det väl gå att lösa och ordna så att folk kan ta sig fram på vägarna?? Det gick knappt ta sig fram med bil och än sämre med vagn! Värdelöst!! Jag tänker på alla gamla och handikappade i rullstol. Det är nog väldigt många som blir sittandes hemma för inte många klarar av att styra en rullstol i det före som var igår. Stackars människor.
Och så tomten då....tomten som jag har lovat Jakob hela veckan att han ska få träffa. Jo tomten hade visst gått hem senast kl 17 överallt. Magnus fyllde år så med gäster och middag så fanns det inte en möjlighet att ta sig ut tidigare än 17. Många väljer nog att äta middag innan de går ut. Och då fanns det ingen tomte ute som sagt....nej jag ska fan bojkotta skyltsöndag!! Tur för min älskade Lillegris att mormor gav honom en tidig julklapp så han inte blev för besviken på avsaknaden av tomtar.

Jakob hostar...som en galning. Nu har olivia också börjat...härligt..verkligen freaking härligt!!


Lady in lila!

Kommentarer

  • eva säger:

    pappa ville att jag skulle gå upp och kolla vilhelminabloggen igår för att se om det var någon som klagat på snöröjningen. Hittade ingen. Men jag sa iaf att jag och Lisa klagat som fan. =) Då vart han sur och sa: Det är faktiskt inte mitt fel!!!

    2008-12-01 | 16:27:35
    Bloggadress: http://blogg.passagen.se/evisaur

Kommentera inlägget här: