Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Natten som var

Kategori: Allmänt

Hon fortsatte i samma spår som vanligt. Vid 00.30 hörde jag att hon vaknade som vanligt dock var skillnaden att hon inte grät.  Hon låg och pratade på lite och sen kom en ton som jag tolkade som början på irritation. Klev upp för att som vanligt ta henne till oss men jag gav henne tutten först och då vriden ungen sig mot sin snutte och somnar. Jaha?? Lägger mig och vaknar av ett gnylande någon stund senare. Kliver upp och ger tutten igen och hon vrider bort sif och sover. Nästa gång jag hör henne är kl 03.30 och då har jag så ont i tuttarna iom att det är nästan ett dygn sen hon åt sist så då hämtar jag henne och ger henne mat sen får hon sova hos oss. Men jag sov alltså ensam ändå från 22-03.30. Har inte hänt sedan hon kom...skönt skönt var det. Hoppas det kan fortsätta så, att man bara behöver ge tutten. Men oftast så blir hon galet arg istället så då orkar man inte annat än att ta henne till sängen. Får se ikväll hon det blir..känns nästan spännande :p

Underbart härligt ute idag, nästan så man blir sugen på prommis men det har ju snöat nåt galet och inget plogeri på helgen så jag skulle nog få kämpa halvt ihjäl mig får att ta mig fram till samhället...så nee...jag kan dammsuga istället.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: