Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Mat mat mat

Kategori: Allmänt

Kan det vara pga maten? Det sägs ju att ju mättare ett barn är desto bättre sover det.
Från att i flera kvällar ha vaknat efter 20 min och inte gått söva om så har hon inte ens låtit sen hon somnade kl 19.30.
Annars äter hon mat till lunch och sen inget försen hon ammar kl 16 ca och sedan gröten till kvällen men idag åt hon lunch, en portion gröt till mellanmål, mat till middag och sedan en halv flaska välling till kvällen...rätt mycket mer än vanligt alltså men hon kanske faktiskt behöver det....eller så är det bara en lyckokväll och imorgon när jag vill dricka glögg så skriker hon hela kvällen :P

Jag saknar Jakob massor...det är så knäppt för när han är hemma så hinner man ju dra ett par suckar och längta lite tills han äntligen ska sova men när han är borta är det så tomt .

Han ringde och berättade att han åt chips o drack cola och hade det jättebra. Fick ett sms av mamma nu såg jag så hon ska förmodligen tala om att han är däckad nu....

Just ja...hade ju gjort i ordning te.





Kommentarer

  • Kajsa säger:

    Ok, så banan stoppar? Njaäe men jag tror att det beror på att hon äter mest ersättning och gröt nu. För då har hon vid läggning knorrat och åmat sig som att hon har ont i magen så man fått ta upp henne, och dåå har hon skitit. Hon är ju van sedan amningen att skita minst en gång/dag. och då vi bytte till ersättning så blev det mer sällan. Plommonpuré i vällingen smaskar hon så gott så gott!



    Ammar nu endast på morgonkvisten. Och om hon vaknar nån natt sådär. men testar alltid då tutten först.

    Hemskt det är att sluta tycker jag. Fast ändå trodde jag att det skulle kännas värre.=(

    Hon myser verkligen då hon ammas...

    Hoppas kunna ha kvar morgonmyset ett bra tag till!



    Oh, fy, huset känns som ett enda kaos. Man blir hemmablind. ser ju bara allt som måste göras. Skönt när allt är klart, men länge dit.

    nu på tur är att fixa lillans lekrum klart och sedan vardagsrum/matrum. Och efter det "stortoan" skulle jag tro.

    Då är då mittenplan klart!=)



    Näe nu ska jag kolla vad gubben gör!?

    Gonatt

    2008-12-05 | 22:51:46

Kommentera inlägget här: