Maroschka

En småbarnsförälders vardag

It's almost over..

Kategori: Allmänt

Inte mycket till amning kvar nu. Känns både och. Jag har ändå lyckats amma längre än jag tordde iom att det inte ville sig med Jakob och jag trodde det skulle gå lika dåligt den här gången. Men det är ju lite mysigt också...på morgonen.
Vi har tjuvstartat med vällingen nu och jag hinner knappt ge henne flaskan försen den är tom...ca 220ml. Vad ska man göra då? Ska man göra mer eller anta att det är tillräckligt mättande eftersom det är största dosen som finns på paketet?
Så på kvällen käkar hon välling och på morgonen får jag fortfarande amma men hon börjar visa tveksamheter.
I veckan köper jag hem en flaska rödvin..underbara Kilawarra. Den får hänga på väggen i vinstället tills hon bestämt sig för att vara färdigammad. Jag tror det blir innan jul jag. DÅ ska jag bädda ned mig i soffan på kvällen när dom sover och smutta på mitt rödvin....som jag förmodligen kommer bli väldigt besviken över att det inte var så gott som jag hade inbilliat mig. Så blev det iallafall då jag slutat amma Jakob :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: