Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Det går inte riktigt som jag tänkt

Kategori: Allmänt

Lunchmålet är utbytt sedan ett tag för skruttan och kvällsmålet har bytts ut mot gröt på sistonde. Förut ammade hon efter gröten men sedan vi ökade portionen ville hon inte amma sen så då rök kvällsamningen också. Ska ju nu försöka få in välling istället för gröt. Hon brukar amma till middag men jag hade tänkt börja ge henne lite mat då också men fortsätta amma ett tag. Men så har visst inte Olivia tänkt för senaste dagarna har hon inte velat ha tisse till middag utan bara vänt sig bort och skrattat. Alltså äter hon nu vanlig mat till middag också. På en hel dag lämnar det bara morgonamningen kvar och hon har börjat visa lite där också att hon vet att det ju finns godare i köket :) Men ska kämpa lite till med det iallafall. Hon äter ju en gån gpå natten också men det hade vi tänkt få bort nu iom vällingen så jag som hade tänkt ta det lugnt nu när vi bytt ut ett mål fick visst fel för då plötsligt så äter hon bara från mig ett mål och resten mat. Jaja...det var mysigt så länge det varade och skönt att det fungerade så mycket bättre än med Jakob. Och jag har ju en gång till på mig att få amma så ;)

Inköpet av välling gick inte som jag tänkt mig heller. Jag hatar att så fort man fått nys om någonting man vill testa så finns det ju såklart inte i lilla Vilhelmina.
Sempers Milda Havrevälling fanns


Men inte den där GODNATT vällingen. Nestle hade en variant på godnatt-välling men den innehöll bara precis samma saker som den milda havrevällingen. Det stod tillomed mild havrevälling i små små bokstäver under stora GODNATT.
Det som skulle göra sempers godnatt-välling så bra var att den innehöll bla ris och pasta och det skulle mätta då. Ser nu när jag var inne på sidan att den heter Kvällsvälling.
Jaja...vi provar väl havrevällingen så kanske man får tag på den andra i Lycksele...om det behövs vill säga.

jaja..massa skitsnack från mig. Nu ska jag ut och ta mitt pass på orbitrekken.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: