Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Dan före dan...

Kategori:

och saker börjar verka lite ljusare. Det har varit några jobbiga dagar med feber och magsjuka. Oliviavägrade både sova och äta hela dagen igår. Hon som annars är ett matvrak åt 3 flasor välling på hela dagen, vanliga maten och tom gröten vägrade hon. Men man brukar ju själv inte ha den bästa aptiten efter magsjuka. Ska snart göra i ordning en skål med gröt och se om det verkar godare idag.
Jag kom just på att jaginte ammat sedan natten till igår...ojdå...är det över nu? Jag försökte få henne att amma igår för att äta någonting men efter att hon sugit i evigheter så gav hon upp. Det är kanske slut. Skönt är det att hon tycker om välling iallafall.

Idag ska jag bara slå in de sista julklapparna sen sak vi gå till mamma o pappa där Jakob är och äta palt verkar det som. Min farmor är ju där också nu inför julen så jag måste ju dit så hon hinner få träffa Olivia lite. Om det går gå med vagnen?
Varför har inte jag o Magnus blitt sjuka än? Ska det slå till inatt, natten mot julafton? För inte kan vi väl klara oss från magsjuka då båda barne haft det...?

Jaja..nu te och macka!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: