Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Äntligen fredag

Kategori:

vilken lång vecka det här varit tycker jag. Måste vara för att Magnus jobbat till 17 i veckan. 
Inte har vi gjort speciellt mycket idag heller...lekt och plockat och dolat. Sitter i pratar på msn med en kompis från Skottland som jag lärde känna i World of Warcraft för 4 år sedan. Ibland kan det bli tokigt när man inte har 100% koll på engelskan :)

Nu har jag lyssnat och tittat på Musikhjälpen sedan dom började och dom är ju hysteriskt roliga! Jag har hört Henrik Torehammar ofta på radion och man bildar sig ju en egen bild av hur dom ser ut när man hör rösten. Han såg verkligen  inte ut som jag hade föreställt mig men han är så ljuvligt charmig. Han skulle jag vlja ha som bästa kompis. Nu är det slut ikväll kl 19, tråkigt! Vad ska man då lyssna på hela dagarna??

Nää..ska plocka ur diskmaskinen och vänta på att Magnus kommer hem. Då ska jag o Jakob ut o handla fredagsmys, lite Chips o Cola. Sen ska Jakob få sitta uppe och mysa med oss en stund ikväll när vi lagt Olivia så han får känna sig lite speciell. Vi har aldrig haft någon myskväll innan utan lagt dom båda samma tid oavsett dag men nu börjar det bli dags frö honom att få känna att han är äldst!


Lortig Jakob och en Oliv som bara vill åt sprutan han har i handen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: