Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Stilla lugnt...

Kategori: Allmänt

Nu har alla vänner åkt hem till sig och vi har städat undan allt. Det gick bättre än jag hade hoppats som tur var. Tyvärr sov Oliven mest och i min famn såklart så jag åt inte så mycket kräftor som jag hade velat. Men när dom skulle till att fara så somnade hon såklart i vagnen och ligger än.

Rikki har ju förresten flyttat för några dagar sedan. Det är tomt tomt. Trots att han var mycket ivägen och inte alls gillade barnen så blev det så tomt när han for, han var ju sånt yrväder. Men han har det toppenbra där han är nu det är jag heöt säker på och jag får rapporter hela tiden. Han har visst fått en tjej, en vit långhårig chihuahua-tös som han tillomed lånat ut älgen till.

Meggie ska jag ta till veterinär med för att bedömma benen men jag tror själv inte det är så god prognos. Så vi får se vad det blir av det. Utan hund vill jag då inte vara så vi har kommit överens om att ta upp och diskutera det efter jul då Olivia är lite större. Jag vill ha min svarta labrador.

Nää..nu ska jag nog ta och sträcka ut mig i soffan så länge som Oliven sover...hon blev nog trött efter sin träning. Konstigt nog blir hon oftast lugn av att ligga på mage om hon varit lite kinkig. Tror att det lindrar när det gör ont i magen av refluxen.
Lägger in en bild på en mindre glad Lillegris också.





Kommentarer

  • Kajsa säger:

    Haha, i det här huset så går mamman å lägger sig kl 2 på natten! Hmm... jag är en sån nattmänniska!Men då sover vi på morgon istället!

    Bella sover nu från kanske mellan 20:30/21:30 till 03:30, och sedan kan det gå 4-6 timmar igen tills hon vaknar. så det känns underbart. Och nu börjar det också bli 3-4 timmar mellan amningarna på dagen. Sååå skönt att slippa amma varannan timma! Man blir ju sååå trött! Va duktig Oliven är att hålla upp nacken! Vi måste träna mera på det! ha det bra! kram kajsa

    2008-08-24 | 00:07:08

Kommentera inlägget här: