Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Snacka om att man glömmer fort....

Kategori: Allmänt

Det är bara ca 2 år sedan Jakob var lika liten som Oliven är nu, och ändå minns jag ingenting om hur vi gjorde med honom. Han somnade ju själv i sin säng på sitt rum och sov hela natten där han var 4,5 månader. Men hur tog vi oss dit?? Jag hoppas verkligen att det går lika bra med Oliven men sån tur har man väl inte. Sen satt jag och försökte minns hur vi gjorde med smakisar och mat o sånt med Jakob men jag komme rinte ihåg ett dugg. Vilken ordning vi gjorde det i, vad han smakade först osv. Han åt ju som en häst så det var aldrig några problem. Man vet ju inte, Oliven kanske inte alls vill käka redan vid 4 månader för det är så jag kommer börja. Jag hade som plan att helamma till 6 månader den här gången eftersom amningen fungerar så mycket bättre men så kommer det nog inte bli. Då hon kräks som hon gör så börjar vi direkt vi får med smakisar då det är lite mer trögflytande och kan lindre kräkningarna lite iallafall, det kommer inte upp lika lätt. Dock något jag faktiskt minns sen Jakob va liten var hur mycket kläder som blev förstörda då kräkningarna fick färg iom maten. Snacka om otur att få 2 barn med reflux.

Så direkt Oliven blivit 4 månader kommer det införas smakis i rasande fart. Planerar att först ta mig till att få ge gröt som frukost efter morgonamningen och sen burkmat till middag så hon kanske blir mätt inför natten. Hon kommer också få flytta in i sitt egna rum då så hon får sova helt ostört OM hon då börjar sova bättre genom mer mat och förhoppningsvi mindre kräkningar.
Vid 6 månader får hon ju äntligen börja äta välling och då brukar dom somna riktigt gott :)


Annars har det inte hänt så mycket idag. Jag och Oliven tog en långprommis i hopp om att det ska göra någon nytta på min alltför sladdriga hemska kropp. Jag klarar inte av att se mig i spegeln efter att jag duschat har jag märkt....jobbigt.
Ikväll blir det mat och spel hos Peter o Erika en stund innan vi åker hem och myser lite innan sängen.

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Hej! Hoppas allt är bra trots kräk & sådant =) Är reflux ärftligt typ eller är det bara bad luck?



    Själv var jag glad att jag tog mig i mina byxor, men sen insåg jag att jag hade köpt byxorna i Thailand då jag var 3 månader gånger redan = minst 5 kg upp redan så då var jag inge glad längre....alla andra byxor är jag sååå långt borta från att få igen tyvärr :/



    Alla mina extrakilon ligger på arslet så byxor är ett stort problem här :)

    2008-08-30 | 19:49:39
    Bloggadress: http://johannasfunderingar.blogspirit.com

Kommentera inlägget här: