Maroschka

En småbarnsförälders vardag

Ditt och datt

Kategori: Allmänt

Ser i våra babyvänners bloggar att det funderas på dop. Verkar bara vara vi som tänker ha vinterdop. November har vi satt som dopmånad så det känns skönt att inte behöva fundera och fixa för det än.

Vi sitter och spånar på julklappar lite lätt....det är som svårt med Jakob just nu tycker jag. Han har en miljon bilar och traktorer mm och kommer förmodligen få massa fler i julklapp så vi tänker skippa sånt. Men vad köper man till en pojke på 2 år och 8 månader?? En egen liten spark ska han få tror jag...men mer?
Oliven blir väl inte så komplicerat...lite kläder och en hög med färgglada spelande leksaker.

Jag är sugen på att testa hoppgungan med henne men jag tror vi väntar liiiite till. Hon är ju superstark i nacken men hellre vänta lite till. Snart är det dags att införskaffa en rolig gåstol också. Har tittat lite på blocket och det finns en hel hög med fina där. Jag kommer inte köpa en helt ny då den ändå används så pass kort tid. Men det var det roligaste Jakob visste av alla sina leksaker så helt klart ska hon få en....

Jag har fortfarand einte klurat ut hur man viker sjalen så den ligger på hyllan och jag vill så gärna ha den...bajs.

Nä kanske man ska kolla upp vad vi har för lunchvalmöjligheter...

Kommentarer

  • marlene säger:

    jag tycker det ser bra ut på bilden här bredvid. bättre än så kan jag nog inte hjälpa dig! du passade iaf i den, du blev fin!

    2008-08-27 | 17:21:30
    Bloggadress: http://ajkju.blogg.se/
  • Hanna säger:

    Jättetråkigt med hunden, men du har rätt, man ska inte pillra alltför mycket ibland. Kan de leva med det "utan" problem, eller är det operation, avlivning etc som gäller?



    På tal om att göra för mycket:Brukar se djurpolisen på tv & alldeles för ofta tycker jag de försöker "rädda" djur när de egentligen borde avliva dem. Många djur får ju gå igenom så mycket smärta så himla länge FÖR att kunna bli räddade & det känns rätt onödigt. Ännu oftare så visar det sig att de ändå inte klarade av behandligen så då får de avlivas ändå...rätt onödigt att ha plågat dem med massa när de kunde gjort processen kort på en gång.



    Hur kom jag in på detta? Nåja, jag hoppas att det på nåt vis går bra, inge roligt med sjuka familjemedlemmar - djur, barn eller män ;-)



    Juni var glad idag, tack & lov, men annars är hon bökig. Ska kanske köpa min en sjal & testa ändå. Har försökt fixa en snutte för alla verkar ha det, mn ännu köper hon inte mina förslag. Tutte är ju helt off, men nu har jag börjat testa en latextutte för att se om den är bättre. Att allt ska vara så komplicerat, jag trodde alla barn tog tutte!

    2008-08-27 | 22:42:16
    Bloggadress: http://johannasfunderingar.blogspirit.com

Kommentera inlägget här: